Tuesday 18 October 2011

menunaikan haji . .. (part 2)

15.10.11
tu la tarikh yg di nanti . .hauahahaua . .pegi haji la an ..mm ... nk pendekkn citer la . .
cmpai jew kt smk seri kenangan tuu . .aku ngok rmai glew dah jemaah haji .. . bnyk awek lorrhh .. cun seyhh .. tapi kne ingt la an . .wa sudah ad bibi kt umah .. hauahuaahau . .xley bla. . .tol . .cmpai jew daftar n mkn . lpz tu troz kew padang(makkah) . .. mle wat umrah dlu .. mse tu excited glew la an . .peergg . .mang rmai glew laa .. ad la lam sribu lbih owg an .. bmacam2 owg aku ngok n bmacam negare la . .hauahuaahua . .kteowank wakil indonesia. .. adoy xley nktnjok video n gmba la . .xpew2 kt fb ad k . .huhuhuhu
perjalanan dari safar ke marwah  . .300 meter 7 kali . .adoyy xthn der . .dgn panaz nye . . .hnye tuhan jew la yg tau .. . aq xpnah ase pnaz cm 2 slame aku hidop . .ary 2 ,mang tuhan nk uji kteowank cmue la . ..

KE ARAFAH . .
perjalanan ke arafah sejaoh 4 km. . .bjalan kaki tngah2 pnazz . . tapi kt tgn aku ad air mineral la. ..
sambil berjalan sambil bertalbiah .. . . .mang terbaeek la . . .cmpai jew kt arafah kne bkumpul n ad khutbah tngh2 pnaz .. mang panaz terik glew2 . .xtau nk ckp cm ne . . .. tapi kt citu la tmpt di mana adam dan hawa ditemukn dan di ampun kn ... ustaz 2 kte kte patot bersyukur dgn apew yg kite ad skarang wlaupon kite susah skarang tetapi msih d owg yg lbih ssh dai kite mcm kt bumi bergolak 2 . ..lubnan,syria . .perrgg . .mse 2 mang timbul rse keinsafan tu la . .. .mcm2 agy dye ckp . ...

KE MINNA . .
pejalanan ke minna sme gak 4km .. tapi berhenti di masjid an-nur nk kutip batu nak wat melontar ..
mang btol2 menguji kasabaran aku .. . cmpai jew kt minna kteowank pon melontar la . .. mse 2 msing2 thn jew nk mrunggut . .cbb ustaz dh kte mcm anew pon jgn mrunggut .... sabar yg pnting . . .. lpz mlontar kne pgy safar n marwah agy lpz tu tawaf agy . . lpz tu bau lahh berhentii . ... .mang abez jew dh tak crik apew ddah . .crik air jew laa . . .mke aku mang dh pucat glew2 . .membe2 aku cmue tkejot tnye aku ok kew x . .
alhamdulliah aku ok jew . .

mang xsangke glew dpt sembahyang rmai2 dkt tngh2 pdang . .wlaupon pnaz tpi xrse . .dgn memakai kain ihram tu . .ceh,,ceh . .hehehhhe . .. .buat sembahyang hjat ckali untok cdare2 kite yg kurang bernasib baek kt luar cne . .kowank paham la an .  .ad ceramah agy , ,. . mang lme gak  la tngah2 pdang tu . .lpz tu baruu la bley mkn .. lpz mkn dok dlm dewan . ..

mse dalam dewan aku n geng2 aku dah lena dah . .hauhauahauaha . .xkire la cpew nk tngok pon .. . mang pnat n nantok glew r .. ngeeehhh~~ . .terrbaeekk lerr . .. . lpz pnyampaian sjil n hadiah.. barulah bersurai ..
dalam bas pjalan pulang plak.. . msing2 mke dah cm tempe basi . .pnat glew . ... tapi msing2 xad la yg pengsan kew mati kew an . .cmue ok . .mang sjarah dlm idop aku la an ..
mcm anew la lau aku wt haji tol2 .. . .dpt kah aku menanggong nye .   . .perrgggggggg .. .

pnat aku taip ni . .dah2 . . . bla dlu . . .salam .. ..  .

No comments :

Post a Comment